Christmas Gifts Part IV and V

This post comes a little late, but Christmas and the time between the years were quite stressful, so here are the two other knitted gifts.

I made this bear hat for my brother out of Drops Lima in brown. I basically used this pattern. It was the only bear hat pattern I liked ear-wise, no crochet or picking up stitches, just a nice smooth transition from head to crown.

My gauge was off, so I worked from different numbers, for a better fit I worked a 2×2 ribbing and added a little less than 1″ in length.

I didn’t have time to take pictures of the fifth gift, but it is the same like I knitted for my mother just in a different colour, rust.

Dieser Post ist ein wenig überfällig, aber Weihnachten und die Zeit zwischen den Jahren war ein wenig stressig, also gibt es die beiden letzten gestrickten Geschenke im Nachtrag.

Diese hübsche Bärchenmütze habe ich für meinen Bruder gestrickt. Aus Drops Lima in braun und im Prinzip nach dieser Anleitung. Es war die einzige Bärenohrenmützenanleitung, die mich, im Hinblick darauf wie die Ohren gearbeitet werden, überzeugt hat. Kein Häkeln oder Anstricken, sondern ein schöner Übergang direkt aus dem Gestrick.

Meine Maschenprobe war eine andere, also habe ich auch mit anderen Maschenzahlen gearbeitet, für einen besseren Sitz habe ich ein 2×2 Rippenmuster verwendet und den Mützenschlauch ca. 2 cm länger gearbeitet als in der Anleitung angegeben.

Das fünfte Geschenk habe ich nicht einmal mehr vor die Linse bringen können. Das ist allerdings nicht so dramatisch, da es diese Hausschuhe waren, die ich auch schon für meine Mutti gemacht habe. Diesmal allerdings in der Farbe Rost.

I'd like to hear what you think...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s