A case of acute startitis / Ein akuter Fall von Startitis

Startitis

1- I bought this yarn yesterday. It is going to be Audrey by Jane Richmond. The pattern is in my library for a while now, but I didn’t manage to start yet.

2 – That is the swatch of a fitted cardigan I designed. The back of the cardi is blocking right now and I started the left front.

3 – This is Zaria by Shannon Squire. A free shawl pattern published in knitty’s winter 2013 issue. I’m using Drops Alpaca in deep purple. This yarn is in my stash since 2011. I started a cardigan back then, but had to face that you can’t get one out of only 3 skeins. So basically I started this one out of a guilty conscience about buying the yarn in number 1.

4 – This is the swatch of my new pullover design I plan to use the stitch pattern for the sleeves only. Once again the pullover’s back is blocking right now.

How many projects do you have on your needles right now?

_______________________________________________________________________________________

1 – Diese Wolle soll sich demnächst in Jane Richmond’s Audrey verwandeln. Die Anleitung habe ich schon vor einer Weile gekauft, allerdings habe ich noch nicht geschafft das Jäckchen auch zu stricken.

2 – Das ist die Maschenprobe zu meinem neuen Strickjacken-Design. Das Rückenteil ist bereits gewaschen und gespannt und trocknet gerade.

3 – Dieses schöne Stück wird Zaria von Shannon Squire. Ein schöner Schal aus der Winterausgabe 2013 von knitty. Ich stricke ihn aus Drops Alpaca in dunkel lila, dass sich schon seit 2011 in meinem Vorrat befindet. Eigentlich sollte es mal kleines Strickjäckchen werden, aber dann musste ich doch feststellen, dass 3 Knäuel dafür nicht ausreichen werden… Da ich gestern ein schlechtes Gewissen hatte, weil ich die Wolle aus 1 gekauft habe und das Gefühl hatte es wieder gut machen zu müssen, indem ich Wollvorrat verbrauche, habe ich spontan diesen Schal angeschlagen.

4 – Außerdem stricke ich noch an einem neuem Pullover-Design. Dies ist die Maschenprobe für die Ärmel. Auch hier trocknet das Rückenteil gerade.

Wie viele Projekte befinden sich auf euren Nadeln.

One thought on “A case of acute startitis / Ein akuter Fall von Startitis

I'd like to hear what you think...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s