Carpino and Sibella

Today some old finished objects. Heute melde ich kurz mit zwei alten Projekten zurück.

Carpino was finished in November. I used yarn some recycled yarn from my Thekla Cardigan.

Carpino habe ich schon im November beendet und die Wolle von meinem Thekla Cardigan wieder verwendet.

Pattern: Carpino by Carol Feller

Yarn: Wolle Rödel “Siena” (100% wool, 135m / 50g)

Needles: 4.0 mm and 4.5 mm

I will definitely knit this sweater again, but not in a superwash wool. It is too drapey and makes the lace part in the front longer than the stockinette part in the back, although I added short rows. After wearing this sweater several times in the last months I also think that the needle size is to big for this yarn. How can anyone achieve a stitch gauge of 23 stitches with a fingering weight yarn in stockinette, I barely made it with this sport weight and the stitches seem to be  a tad too loose.

Ich kann mir sehr gut vorstellen Carpino noch einmal zu stricken, dann aber nicht in einer superwash Wolle. Die ist viel zu elastisch, so dass das Vorderteil durch das Lochmuster länger ist als das Rückenteil in glatt rechts und dabei habe ich schon verkürzte Reihen eingearbeitet. Ich denke mittlerweile auch, dass die Nadelstärke für diese Wolle zu groß ist. Es ist mir ein Rätsel wie man mit einem fingering weight Garn auf 23 Maschen in glatt rechts kommen kann, ich jedenfalls habe es nur mit Mühe und Not mit diesem sport weight Garn geschafft und das Maschenbild ist schon etwas zu lose.

Sibella, I had my eyes on this one since it came out. Then I almost whipped it off my list, but when Madder Anthology 1 was released so many beautiful Sibella projects popped up, that I couldn’t resist. It was a fast and fun knit.

Sibella, im Februar/März entstanden, wollte ich schon stricken als sie veröffentlicht wurde. Dann habe ich sie fast von meiner Liste gestrichen, weil ich mir nicht mehr sicher war, ob ich das Passé mochte, doch als Madder Anthology 1 heraus kam und so viele neue Projekte auftauchten konnte ich nicht mehr widerstehen.

Pattern: Sibella Pullover by Carrie Bostick Hoge

Yarn: Lana Grossa “Merino Superfein” (100% wool; 160m / 50g)

Needles: 4.0 mm and 3.5 mm

When I will knit this again, and I’m pretty sure I will, all I would change is omitting the garter rounds above the body ribbing. And of course no superwash yarn. I have way to much of this stuff left in my stash. Old sins that don’t cope with my preference for natural wool anymore.

Wenn ich diesen Pullover noch einmal stricke und ich bin mir ziemlich sicher, dass ich das tun werde, dann würde ich nur den kraus rechts gestrickten Streifen über dem Saum weglassen und natürlich die superwash Wolle. Davon habe ich noch viel zu viel in meinen Wolllager, alte Sünden, die nicht mehr mit meiner Vorstellung von natürlicher Wolle zusammenpassen.

I'd like to hear what you think...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s