How I learnt to love my stash

I’ve rambled on over how much yarn I have and that I don’t know how I will ever use it up many times now. It even felt like a burden to me. Colours that I didn’t like anymore in the wrong amount etc. Then it hit me and I decided to finally use that handy stash feature Ravelry has. With the help of Mr. Strickmaedchen I catalogue everything, I took me three days. Surprisingly my stash isn’t as awful as I had anticipated. There is quite a big percentage of lovely colours and I realized, yarn that I have a sweater quantity of in a colour I would not want to wear doesn’t need to become a sweater, but it would make a nice blanket, for instance.

Ich habe schon häufig darüber berichtet, dass ich zu viel Wolle habe und nicht weiß, wie ich die jemals verstricken soll. Zwischenzeitlich hat sich mein Wollvorrat wie eine Last angefühlt, zu viele Farben die ich nicht mehr mag in den falschen Mengen. Bis ich den glorreichen Einfall hatte, die stash-Funktion von Ravelry zu nutzen. Mit Hilfe von Herr Strickmädchen habe ich in drei Tagen jedes Knäuel katalogisiert. Nun kann ich auf einen Blick sehen, was ich habe (mit Foto, das hilft ungemein) und wie viel davon. Und oh Wunder, oh Wunder, so furchtbar schrecklich ist mein gebunkertes Wollglück gar nicht. Es sind doch recht viele schöne Farben dabei und die die mich nicht mehr ansprechen, müssen ja gar kein Pullover werden, es kann ja auch eine hübsche kleine Decke werden.

First of all left over yarn is great to knit fingerless mitts, they make nice little gifts and are faster to knit than socks.

Vor allen Dingen sind Reste toll um fingerlose Handschuhe zu stricken, sie sind schöne Geschenke und sind schneller fertig als ein Paar Socken.

 

yubinashi

Pattern / Anleitung: Yubinashi by Sarah Brunenberg

This pair has been re-knit and exists in a left and right mitt now.

Dieses Paar wurde mittlerweile überarbeitet und besteht nun aus einen linken und einem rechten Handschuh.

karisma

Pattern / Anleitung: Autumnal Mitts by Jo Bangles

artesano

Pattern / Anleitung: Welting Fantstic Mitts by Julia Sull

 

Mu

I designed these mitts for my mom, but I’m not sure if I will write the pattern down.

Dieses Paar habe ich für meine Mutti entworfen, ob ich die Anleitung dazu veröffentliche, steht aber noch nicht fest.

 

Nice possibilities for cotton yarn and people allergic to wool.

Dies sind nette Geschenkideen für Baumwollgarn und Menschen mit einer Wollallergie.

handtuch

Pattern / Anleitung: Brick Road by Drops design

waschlappen

Pattern / Anleitung: Shades of Sand and Waffle Love by Drops design

You can use stash yarn for patterns that also have been in your stash for ages and be happy about all the new possibilties.

Man kann seinen Wollvorrat auch für lang gehortete Anleitung nutzen und sich über die vielen neuen Möglichkeiten freuen.

grizzly

Pattern / Anleitung: Grizzly by Elizabeth Smith

fuerte

Pattern / Anleitung: Fuerte by Greta Mensen

 

Advertisements

Your thoughts and ideas ...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s