About

I’m a knitter currently living in Leipzig, Germany.

My knitting career started at a family celebration when I was 8. I asked my grandmother, if she could teach me how to knit someday and she did it immediately. The result was a bumpy pot holder with some holes here and there.

But I kept knitting enthusiastically over the years without knowing how to bind off, not to mention gauge, needle size or the art of swatching. So after several pauses of frustration and gifting away all my stash,  I started again in the end of 2009.

Now, I’m a knitaholic and new to the design business.

Except for knitting I like:

  • baking bread, cookies and cakes
  • cats
  • watching period dramas
  • walking barefoot in summer rain

I’ve a university degree in Oriental studies and theatre studies. But at the moment this isn’t really a part of my life anymore.

I’m dreaming of a life in the countryside. With chicken and sheep, making marmelade, a lot of knitting and a garden where I can grow my own fruits and vegetables.

Me

Ich bin eine Vollblutstrickerin aus Leipzig.

Mein Stricklaufbahn begann im zarten Alter von 8 Jahren. Auf einer Familienfeier bat ich meine Oma mir eines Tages stricken beizubringen und die Gute tat es sofort. Das Resultat war ein ziemlich schiefer Topflappen mit ein paar Löchern hier und da.

Aber ich war vom Stricken so begeistert, dass ich immer wieder neue Projekte begann, doch mein mangelndes bzw. überhaupt nicht vorhandenes Wissen über Maschenproben und Nadelstärken, führten dazu, dass ich viele Jahre die Nadeln weglegte und sogar meinen kompletten Wollvorrat verschenkte. Doch 2009 packte mich das Strickfieber erneut und heute versuche ich mich als Strickdesignerin.

Außer dem Stricken mag ich:

  • Backen aller Art Brot, Kekse, Kuchen
  • Katzen
  • Kostümdramen (nicht Mantel -und Degen, eher Jane Austen und Co.)
  • barfuß durch warme Sommerpfützen patschen

Ich habe einen Magisterabschluss in Arabistik und Theaterwissenschaft, aber im Moment nimmt dies in meinem Leben keinen großen Platz mehr ein.

Ich träume von einem Leben auf dem Land, mit Hühnern und Schafen, einem Garten in dem ich mein eigenes Obst und Gemüse anbauen kann.

Ich habe in meinem Blog Links zu anderen Adressen im Internet gelegt. Für alle diese Links gilt: Ich betone hiermit ausdrücklich, dass ich keinen Einfluss auf die Gestaltung und die Inhalte der gelinkten Seiten habe. Deshalb distanziere ich mich hiermit ausdrücklich von allen Inhalten aller gelinkten Seiten auf meiner Web-Seite. Diese Erklärung gilt für alle auf meiner Web-Seite befindlichen Links und für alle Inhalte der Seiten zu denen Links führen.

I'd like to hear what you think...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s